معماری
خانه » مطالب تخصصی » مطالب گرافیک » لوگو و لوگوتایپ (آرم / نشان و نشانه نوشته) » نظر طراحان گرافیکی برجسته دنیا در مورد لوگوی گوگل چیست؟

نظر طراحان گرافیکی برجسته دنیا در مورد لوگوی گوگل چیست؟

اگر چه لوگوی جدید گوگل، تغییرات زیادی را نسبت به لوگوی پیشین متحمل نشده است اما بازهم تغییرات صورت گرفته بر روی طرحی که این شرکت به مدت ۵ سال از آن استفاده کرد بسیار ماهرانه و پر معنی به نظر می رسد. مطمئناً بزرگ ترین تغییر صورت گرفته بر روی این طرح، عدم استفاده از حروفی که گوگل به مدت ۱۶ سال به کمک آن لوگوهای خود را طراحی می کرد است.

 

لوگو گوگل

 

در حالی که ممکن است تعدادی از کاربران از لوگوی جدید این شرکت ناراضی باشند، سایت Fast Company مشتاقانه به سراغ تعدادی از طراحان گرافیکی برجسته رفته است تا نظر آنها را در مورد این لوگوی جدید جویا شود. پیش از اینکه در مورد نظر این طراحان صحبت کنیم بهتر است به دیدگاه طراحان گوگل در مورد طراحی های صورت گرفته نگاهی داشته باشیم:

“لوگوی گوگل همیشه دارای یک طرح ساده، دوست داشتنی و زیبا بوده است. ما نیز در هنگام طراحی لوگوی جدید تلاش کردیم که توسط ترکیب ریاضیات، هندسه و سادگی حروف موجود در کتاب های کودکانه، این نقاط قوت را حفظ کنیم. لوگوی جدید بر پایه یک سری حروف خاص طراحی شده است. همچنین مشابه با لوگوهای پیشین، طرح بدست آمده توسط رنگ های مختلفی رنگ آمیزی شده است. از طرفی برای نشان دادن اینکه شرکت گوگل همیشه کمی غیر عادی رفتار می کند حرف ‘e’ کمی چرخانده شده و حالت معمولی خود را ندارد.”

 

لوگو گوگل

 

اما به عنوان اولین دیدگاه از سوی طراحان برجسته دنیا، سایت Fast Company به سراغ آقای Michael Rock موسس و طراح اصلی سایت مطرح ۲×۴ رفته است:

“تنها چیزی که طراحان بیش از کارهای آقای Escher می پسندند رنگ های اصلی است. گوگل نیز همیشه فعالیت های پیچیده و بسیار قدرتمند خود را در طرح های کارتونی فریبنده و زیبایی به نمایش می گذارد. از طرفی طرح لوگوی گذشته نیز هم اکنون در شکل و ظاهری جدید معرفی شده است و در طراحی آن از رنگ های زیبا و ساده یک جعبه مداد رنگی استفاده شده است. از طرفی چرخش یافتن حرف ‘e’ همچون گذشته به خوبی نکات قابل توجهی را در معرض دید کاربران قرار می دهد.”

 

لوگو گوگل
لوگو گوگل

 

Steve Heller نیز که کارنامه درخشانی به عنوان مدیر سابق هنری روزنامه The New York Times در اختیار دارد نظرات خود را به اینگونه مطرح کرد:

“گوگل با لوگوی جدید به همه اهداف مورد نظر خود رسیده است. آنها توانسته اند با هماهنگی بسیار مناسب سه مولفه متضاد هم در طراحی لوگو، یعنی حروف، واژه و تصویر، یک طرح شاد و جالب و در کل یک بیان جدید از برند خود را ترتیب دهند. ممکن است تعدادی از افراد انیمیشن موجود در این لوگو را قدیمی بدانند اما من آن را نمایشی از یک رسانه امروزی می نامم.”

 

لوگو گوگل
لوگو گوگل

 

دیگر طراحانی که نظر آنها در مورد این لوگوی جدید پرسیده شده نیز بر این باورند که طرح در نظر گرفته شده برای این لوگو بسیار خوب و کاملاً متناسب با حال و هوای امروزی این شرکت انتخاب شده است. اما در این بین نیز تعدادی از صاحب نظران معتقدند که طراحان لوگوی جدید گوگل، چندان هم موفق نبوده اند. شاید John Gruber نویسنده سرشناس، بدترین نظر را در مورد این لوگو منتشر کرده باشد.

او می گوید: “لوگوی قدیمی این شرکت مضحک بود و لوگوی جدید نیز بیشتر شبیه به یک زباله است و کاملاً مناسب برای یک شرکت بدون سلیقه طراحی شده است.”

شما هم نظرات خود را در مورد لوگوی جدید گوگل با ما در میان بگذارید. از دیدن و شنیدن نظرات شما همراهان گرامی خوشحال می شویم.

 

طراحی گرافیک و چاپ فیکانو

www.fikano.ir

 

لوگو گوگل

 

آیا رنگ بندی لوگوی گوگل از فرمول خاصی پیروی می کند؟

در طراحی گرافیک، از رنگ به عنوان نشانه احساسی استفاده می شود. رنگ های مختلف می توانند احساسات مختلفی را در ما احساس کنند. با این حال، روانشناسی رنگ، معنای رنگ را در دسته بندی های کلی “واکنش عاطفی” قرار می دهد. به عنوان مثال، رنگ قرمز می تواند هیجان، فوریت یا اشتیاق را ایجاد کند، در حالی که رنگ آبی اعتماد و امنیت را ساطع می کند. زرد رنگ شاد و روشن و خوش بینانه ای است. اما رنگ سبز برای نشان دادن این است که Google از نقض قوانین نمی ترسد!

قرار گرفتن این رنگ ها در کنار هم می تواند نشان می دهد که چگونه افراد مختلف با مهارت و استعداد مختلف می توانند برای یک هدف مشترک در کنار هم کار کنند.

لوگوی رنگی گوگل یکی از پربازدید‌ترین و محبوب‌ترین لوگوهاست این لوگو در عین سادگی اما بسیار زیبا و خلاق است. خانم کدار در مورد رنگ‌بندی گوگل گفت این رنگ‌ها از فرمول خاصی پیروی نمی‌کند وی در عین حال تاکید کرد که به هنگام طراحی، مصصم بوده لوگو را با رنگ‌های اصلی رنگ ببخشد. به جای اینکه یک ترتیب تکراری در الگو وجود داشته باشد یک رنگ دوم به لوگو اضافه شده است که این ایده را برساند که گوگل قوانین را ادامه نمیدهدلوگوی گوگل از شش حرف تشکیل شده که پنج حرف آن از رنگ‌های اصلی رنگ گرفته است.خانم کدار به حرف L یک رنگ ثانویه یعنی رنگ سبز اختصاص داده است. همین امر نیز ثابت می‌کند که گوگل در انتخاب رنگ‌های لوگو هیچ قاعده‌ای را دنبال نکرده است.

 

لوگو گوگل

 

گوگل برگرفته شده از کدام واژه است؟
گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد. گوگل به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است، و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.

 

لوگو گوگل
لوگو گوگل

درباره ی رسول مهدی جبار

ایده پرداز، طراح گرافیک و تصویرگر (مدیر وب سایت فیکانو)

همچنین ببینید

طراحی آرم حرفه ای در وب سایت فیکانو - اصفهان و تمام ایران

طراحی لوگو معاصر، نگاه ظریف و رویکرد ساده – قسمت اول

قسمت اول نگاه دقیق به لوگو و لوگو تایپ و کنکاش در مفهوم، کارایی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس