معماری
خانه » مطالب تخصصی » مطالب گرافیک » کاتالوگ و بروشور » تاثیر بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ های چاپی برتجارت شما

تاثیر بروشورهای تبلیغاتی و کاتالوگ های چاپی برتجارت شما

طراحی بروشور و کاتالوگ
بروشور و کاتالوگ ها نماینده سازمان و شرکت شما هستند. آنها دقیقا باید همان کاری را بکنند که اگر شما در آن لحظه در کنار مشتری بودید، شما آنرا انجام می دادید . وظیفه اصلی آنها معرفی درست و موثر اهداف، دیدگاه ها و ارزش های سازمان شماست .
از بروشور و کاتالوگ به عنوان تبلیغات و رسانه ماندگار یاد می کنند. بروشور یا کاتالوگ نوعی رسانه تجاری چاپی است که حاوی شرح مشخصات، کاربرد کلی کالاها و برخی اطلاعات مفید دیگر که مورد نیاز مصرف کنندگان و مشتریان شما قرار می گیرد.

کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود.

کاتالوگ ها برای محصولات عمده یک شرکت تولیدی و یا برای ارائه خدمات یک شرکت خدماتی طراحی می گردند و دارای جزئیاتی هستند که برای مصرف کننده نهایی اهمیتی ندارد اما برای واسطه یا فروشنده یا مغازه داری که این کالا یا خدمات می خواهد انتخاب کنند و آن را به مصرف کننده عرضه می کند، مهم است .

 

طراحی کاتالوگ - طراحی گرافیک و چاپ فیکانو wwwfikano.ir
طراحی کاتالوگ – طراحی گرافیک و چاپ فیکانو wwwfikano.ir

 

تفاوت های اساسی میان بروشور و کاتالوگ
کاتالوگ ها برای واسطه ها و توزیع کننده ها طراحی و چاپ می گردند، اما بروشور برای مصرف کننده جزء، طراحی و چاپ می گردد.

اصولا وقتی طراحی بروشور را آغاز می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که اساسا این برگ، قرار است به دست آخرین نفری که میخواهد این محصول را مصرف نماید، برسد.

طراحی و چاپ بروشور بسیار کم هزینه تر از طراحی و چاپ کاتالوگ می باشد. اساسا در کاغذهایی با گرم پایین منتشر می گردد و در تیراژ بالا چاپ می شوند.
بروشور ها حاوی نکات و اطلاعاتی است که به درد مصرف کننده حین مصرف یا انتخاب کالا خواهد خورد.

بروشورها در اندازه و سایز های مختلف چاپ می شوند و هیچ اندازه استانداردی برای آن وجود ندارد. آنها می توانند لت دار یا منگنه ای باشند. لت دار آن میتواند سه لت یا دولت و یا… باشد.

نکته مهمی که باید در طراحی بروشور ها در نظر بگیرید این است که تا جاییکه می توانید از عکس با کیفیت عالی در طراحی بروشور خود استفاده نمایید، هرچه نسبت متن به عکس کمتر باشد، بروشور شما طراحی بهتر و جلب توجه بیشتری خواهدداشت. مخاطبان معمولا در وهله اول بادیدن عکس های جذاب و رنگ های چشم نواز اقدام به برداشتن بروشور و ورق زدن آن می کنند.

ویزیتور یک بروشور دوست ندارد که بروشوری که مشاهده می کند مانند یک کتاب داستان پر باشد از نوشته طولانی و بدون طرح.

 

انجام سفارش طراحی بروشور، کاتالوگ و تراکت بصورت حرفه ای - www.fikano.ir
طراحی حرفه ای بروشور – وب سایت فیکانو

 

چه دلایلی باعث می شود که ما برای فروشگاه های اینترنتی خود کاتالوگ های چاپی تهیه کنیم؟

طراحی و چاپ کاتالوگ یکی از راههای موفق فروش محصولات می باشد و البته یک هماهنگی قوی بین فروش اینترنتی و کاتالوگ های چاپی وجود دارد که هیچ کدام نمی توانند جایگزین دیگری شوند.

  • کامپیوتر همیشه در دسترس نیست و کاتالوگ های چاپی می توانند منبع مناسبی برای اطلاعاتی در رابطه با محصولات باشند.
  • کاتالوگ های چاپی سرگرم کننده هستند زیرا مشتری را متمرکز بر محصول نگه می دارد و فرد به راحتی بایک کلیک نمی تواند آنرا ببندد یا تغییر دهد.
  • کاتالوگ چاپی مشتری را درگیر می کند و فرد ممکن است چندین بار به آن نگاه کند و آن را بخواند.
  • کاتالوگ ها از کانال های مختلفی موضوع را بیان می کنند و یک ارتباط موفق ملزم به چندین کانال ارتباطی برای دریافت پیام می باشد.
  • کاتالوگ ها به راحتی جابجا میشوند به طور مثال فرد مورد نظر آن را به دوست خود می دهد.
  • لازم برای فروش های گرانقیمت. کاتالوگ ها راهی محسوس و قابل لمس را پیش روی مشتری برای خریدهای گرانقیمت قرار می دهد.
  • کاتالوگ ها راه ارتباطی با سایت شما می باشد و مشتری از طریق ان به راحتی می تواند به سایت هم دسترسی پیدا کند.
  • کاتالوگ ها همیشه در خاطر میمانند و راهی اسان برای دسترسی هستند.
  • کاتالوگ ها راهی آسان برای مقایسه هستند. اصولا مردم دوست دارند که بتوانند محصول مورد نظر خود را با سایر محصولات مقایسه کنند.
  • کاتالوگ ها راهی برای تجارت راحت را فراهم می کنند که از طریق QR می توانند از طریق تلفن همراه یا تبلت به سایت دسترسی پیدا کنند.
  • کاتالوگ ها باعث می شود اطلاعات شما با حجمی کم منتقل شود و همیشه بدانند که شما کجا و چه چیزی را می فروشید.
  • ترویج نام تجاری شما. کاتالوگ با نام تجاری شما در اول یا تیتر آن باعث می شود که همیشه اسم شما را به یاد بیاورند.
  • افزایش اعتبار شما. کاتالوگ ها باعث میشود ارتباطات شما با مشتریان به صورت حرفه ای و با دوام باشد.
  • در رابطه با تخصص خود ارتباط برقرار می کنید. کاتالوگ ها خاص بودن محصولات شما را نشان می دهند و اینکه شما به خوبی مشتریان خود را می شناسید.
  • فروش از طریق ارتباط مستمر. کاتالوگ ها نشان دهنده ی درجه ای از ارزش هستند که هیچ راهی جایگزین آن نمی تواند بشود.
  • معیاری برای اندازه گیری.از طریق کاتالوگ می توانید بفهمید چه محصولاتی دانلود یا کلیک شده است.
  • قانع کنندگی بیشتری نسبت به ایمیل دارند. نرخ باز کردن ایمیل ها کاهش یافته است و به نظر میرسد نگاه بیشتری به کاتالوگ ها نسبت به ایمیل وجود دارد.
  • وسیله ای برای تبلیغات و فرستادن پیام می باشد. شما از طریق کاتالوگ می توانید در خصوص ایده هایتان با مشتری ارتباط برقرار کنید. حتی ایده هایی که آنان دنبالش نبوده اند.

 

طراحی جذاب کاتالوگ - وب سایت فیکانو www.fikano.ir
نمونه ای زیبا از طراحی کاتالوگ

 

چگونه یک کاتالوگ چاپی خوب طراحی کنیم ؟

نکات مهم طراحی گرافیک کاتالوگ و بروشور:
بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون را در طراحی گرافیک خود در نظر داشته باشید و مطالب مهمتر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید.

«کمترین بیشترین است» مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری بیش از ۷ ثانیه به بروشور جلب شود همیشه وقتی متن موجود در کاتالوگ یا بروشور کم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند.

تصاویر و عکس ها برای یک طراحی گرافیک موثر بسیار مهم هستند. آن ها خواننده را مجذوب محتوای کاتالوگ یا بروشور می کنند و کمک می کنند خواننده درک بهتری از کار شما پیدا کند. برای داشتن یک ارتباط موثر و مفید باید تصاویر را با دقت انتخاب و آن هایی را که فلسفه و تصویر کار و کمپانی شما را به خوبی بیان و پیشرفت شما را تضمین می کنند به کاتالوگ یا بروشور خود اضافه کنید. این امر شما را در رسیدن به اهدافی که به خاطر آن ها تبلیغ می کنید یاری می کند.

می توان گفت عکس محصولات مهمترین آیتم جلب کننده و محرک است که می توان در طراحی بروشور بکار برد. در معرض نمایش قرار دادن محصولات و سرویس هایی که شما ارائه می کنید در بالا بردن میزان فروش و بازاریابی محصول بسیار مهم است.

نقش تصویر ذهنی مخاطب را در طراحی گرافیک کاتلوگ و بروشور جدی بگیرید.

 

طراحی کاتالوگ - طراحی گرافیک و چاپ فیکانو wwwfikano.ir
طراحی کاتالوگ – طراحی گرافیک و چاپ فیکانو wwwfikano.ir

درباره ی رسول مهدی جبار

ایده پرداز، طراح گرافیک و تصویرگر (مدیر وب سایت فیکانو)

همچنین ببینید

سفارش طراحی منو ، کاتالوگ و طراحی هویت بصری رستوران - وب سایت فیکانو www.fikano.ir

طراحی منو، کاتالوگ و اوراق اداری رستوران و به طور کلی برندینگ رستوران

  طراحی هایی ساده و روان و زیبا با رنگ غالب سیاه و سفید. همچنین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس