به دنبال چاپ مقاله ای در روزنامه نیویورک تایمز در مورد شرایط بد و غیرانسانی کاری در شرکت آمازون بحث و تبادل نظر در این مورد شدت گرفته است.
به گزارش فارس به نقل از پست گزت،بر اساس گزارش مفصلی که نیویورک تایمز منتشر کرده، مدیران ارشد آمازون کارمندانشان را مجبور می کنند که با شدت فراوانی که فوق طاقتشان است کار کنند و این امر باعث می شود برخی کارکنان این شرکت به علت شدت فشارهای وارده پشت میز کار گریه کنند.
در این گزارش تصریح شده که آمازون مرزهای فشار کاری را جابجا کرده و به حدی غیرقابل پذیرش، رسانده است. افرادی که بر اساس معیارهای عددی آمازون عملکرد ضعیفی داشته باشند بلافاصله اخراج می شوند. البته پرداخت ها و پاداش ها در این شرکت در حد قابل توجهی است اما بسیاری از کارکنان آمازون به علت رفتارهای نامناسب در مورد تداوم فعالیت در این شرکت در تردید به سر می برند.
در حالی که شرکت های تجاری فعال در خارج از دره سیلیکون از آمازون به خاطر این رفتارهای غیرانسانی انتقاد کرده اند، برخی شرکت های فناوری ترجیح داده اند طرف آمازون را بگیرند.جف بزوس مدیر عامل آمازون هم با ارسال یادداشتی برای تمام کارمندانش دقت و درستی آن را زیر سوال برد و تصریح کرد من شرکت امازونی که در این گزارش توصیف شده را نمی شناسم و امیدوارم شما هم نشناسید.
در یکی از تکان دهنده ترین بخش های گزارش نیویورک تایمز به زنی اشاره شده که به علت تلاش برای رسیدگی به نوزاد تازه متولدشده اش در خطر اخراج از آمازون قرار گرفت و در نهایت مجبور به ترک این شرکت شد؛امری که تاثیراتی فاجعه بار بر زندگی او داشت.
در مقابل برخی مدیران و مهندسان امازون به دفاع از فرهنگ کاری در این شرکت پرداخته و آن را عامل موفقیت تجاری آن دانسته اند.