بهعنوان صاحب یک کسبوکار، در طول روز بهقدری مشغلههای مختلف و نگرانی دارید که ممکن است وسوسه شوید تا نیاز به یک طراحی گرافیکی حرفهای را نادیده بگیرید. اگرچه، بهکارگیری طراحیهای گرافیکی حرفهای میتواند قدمی حیاتی درروند تأسیس و توسعه یک کسبوکار موفق باشد. شش نکتهای که در زیر به آنها اشارهکردهایم، اهمیت طراحی گرافیکی برای کسبوکار شمارا به نمایش میکشد.
معرفی برند
بهعنوان صاحب یک کسبوکار، در طول روز بهقدری مشغلههای مختلف و نگرانی دارید که ممکن است وسوسه شوید تا نیاز به یک طراحی گرافیکی حرفهای را نادیده بگیرید. اگرچه، بهکارگیری طراحیهای گرافیکی حرفهای میتواند قدمی حیاتی درروند تأسیس و توسعه یک کسبوکار موفق باشد. شش نکتهای که در زیر به آنها اشارهکردهایم، اهمیت طراحی گرافیکی برای کسبوکار شمارا به نمایش میکشد.
معرفی برند
تصویر کلی از برند شما با یک نشانوارهٔ عالی آغاز میشود و به تمام جنبههای کسبوکار شما گسترش مییابد. این طراحی باید مخاطبین شمارا بهگونهای کاربردی، جذاب و حرفهای هدف قرار دهد. برند شما باید رابطهای مستقیم با محصولات آینده و خدماتی که ارائه میدهید برقرار کند، درنتیجه نیازمند طراحی گرافیکی کاملی هستید تا چنین رابطهای ایجاد شود.
وحدت شرکت
محیط اطراف کارمندان شمارا تجهیزات، صفحات وبسایت کمپانی، یونیفرمها انتشارات و… تشکیل میدهد. اگر محیط کاری سالم و شادی میخواهید، کارمندان شما باید پشت طراحیهایی که نمایانگر برند شماست، باهم متحد شوند. ساخت هویت کمپانی شما از درون آغاز میشود، بنابراین کارمندان شما باید به برند متعهد باشند. یک طراحی گرافیکی قوی میتواند این احساس تعهد را تقویت کند.
حرفهای گری
اگر میخواهید کمپانی شما تأثیر اولیه خوبی روی مشتریان، فروشندگان و دیگر واحدها بگذارد، برای مثال نیازمند نشانوارهای هستید که فقط یک ثانیه زمان لازم دارد تا تأثیر اولیه مثبتی را روی افراد بگذارد. طراحیای که ارزان به نظر برسد، تأثیر منفی ناخواستهای بر روی کسبوکار شما میگذارد و بهسختی میتوان این تأثیر را از ذهن افراد پاک کرد.
برقراری ارتباطات
فواید طراحی گرافیکی به فراتر از لوگو و وبسایت شما ختم میشود. طراحی گرافیکی میتواند کمکهای بصریای به شما بکند تا با ایدههای جدیدی روبرو شوید. یک تصویر آموزنده میتواند ایدههایی را منتقل کند که امکان مخابره آنها بهتنهایی با لغات وجود ندارد. شما میتوانید از تصاویری که حرفهای طراحیشدهاند استفاده کنید تا تأثیر مثبتی ایجاد کنید و از هر سوءتفاهمی بپرهیزید.
کار آیی و بهرهوری
طراحی گرافیکی ضعیف میتواند روی بهرهوری کارمندان و کار آیی محیط کار تأثیر منفی بگذارد. وبسایت شما، محیطی از کسبوکارتان است که طراحی گرافیکی ضعیف میتواند بیشترین نمود را در آن داشته باشد. یک طراحی قوی باید شامل اجزای مفید، مثل خوانایی آسان، فونتهای چشمنواز و رنگهای مناسب باشد. وبسایتی بارنگهای کورکننده، فونتهای آزاردهنده یا نکات مخفی برای مشتریان و کارمندان سردرد آور است.
پول
طراحی گرافیکی ضعیف میتواند بسیار گران تمام شود. اگر سراغ یک طراحی ارزان بروید، احتمالاً محصولی بی زرقوبرق نصیبتان میشود که قابلچاپ و انتشار نخواهد بود. اگر این طراحی قابلچاپ نباشد، ممکن است مجبور شوید هزینه دیگری برای طراحی جدید متقبل شوید. بعلاوه، یک طراح گرافیک شایسته، طراحیای را تحویل شما خواهد داد که تولیدش هزینه زیادی را منجر نمیشود. شما هرگز دلتان نمیخواهد سهم زیادی از بودجه را برای یک طراحی ضعیف خرج کنید. خوشبختانه، روشهای مدرن زیادی وجود دارد، مثل crowdsourcing که بهواسطه آنها میتوانید طراحیهای حرفهای و جذاب را مشاهده کنید.
نادیده گرفتن طراحی گرافیکی قوی برای سازمان میتواند تأثیر منفی بر مشتریان، فروشندگان و کارمندان داشته باشد. استفاده از یک طراحی مناسب میتواند باعث بهبود تمام جنبههای کسبوکار شما شود. این ۶ دلیل بالا را قبل از دستکم گرفتن جنبه گرافیکی کسبوکار، به خاطر بیاورید
تصویر کلی از برند شما با یک نشانوارهٔ عالی آغاز میشود و به تمام جنبههای کسبوکار شما گسترش مییابد. این طراحی باید مخاطبین شمارا بهگونهای کاربردی، جذاب و حرفهای هدف قرار دهد. برند شما باید رابطهای مستقیم با محصولات آینده و خدماتی که ارائه میدهید برقرار کند، درنتیجه نیازمند طراحی گرافیکی کاملی هستید تا چنین رابطهای ایجاد شود.
وحدت شرکت
محیط اطراف کارمندان شمارا تجهیزات، صفحات وبسایت کمپانی، یونیفرمها انتشارات و… تشکیل میدهد. اگر محیط کاری سالم و شادی میخواهید، کارمندان شما باید پشت طراحیهایی که نمایانگر برند شماست، باهم متحد شوند. ساخت هویت کمپانی شما از درون آغاز میشود، بنابراین کارمندان شما باید به برند متعهد باشند. یک طراحی گرافیکی قوی میتواند این احساس تعهد را تقویت کند.
حرفهای گری
اگر میخواهید کمپانی شما تأثیر اولیه خوبی روی مشتریان، فروشندگان و دیگر واحدها بگذارد، برای مثال نیازمند نشانوارهای هستید که فقط یک ثانیه زمان لازم دارد تا تأثیر اولیه مثبتی را روی افراد بگذارد. طراحیای که ارزان به نظر برسد، تأثیر منفی ناخواستهای بر روی کسبوکار شما میگذارد و بهسختی میتوان این تأثیر را از ذهن افراد پاک کرد.
برقراری ارتباطات
فواید طراحی گرافیکی به فراتر از لوگو و وبسایت شما ختم میشود. طراحی گرافیکی میتواند کمکهای بصریای به شما بکند تا با ایدههای جدیدی روبرو شوید. یک تصویر آموزنده میتواند ایدههایی را منتقل کند که امکان مخابره آنها بهتنهایی با لغات وجود ندارد. شما میتوانید از تصاویری که حرفهای طراحیشدهاند استفاده کنید تا تأثیر مثبتی ایجاد کنید و از هر سوءتفاهمی بپرهیزید.
کار آیی و بهرهوری
طراحی گرافیکی ضعیف میتواند روی بهرهوری کارمندان و کار آیی محیط کار تأثیر منفی بگذارد. وبسایت شما، محیطی از کسبوکارتان است که طراحی گرافیکی ضعیف میتواند بیشترین نمود را در آن داشته باشد. یک طراحی قوی باید شامل اجزای مفید، مثل خوانایی آسان، فونتهای چشمنواز و رنگهای مناسب باشد. وبسایتی بارنگهای کورکننده، فونتهای آزاردهنده یا نکات مخفی برای مشتریان و کارمندان سردرد آور است.
پول
طراحی گرافیکی ضعیف میتواند بسیار گران تمام شود. اگر سراغ یک طراحی ارزان بروید، احتمالاً محصولی بی زرقوبرق نصیبتان میشود که قابلچاپ و انتشار نخواهد بود. اگر این طراحی قابلچاپ نباشد، ممکن است مجبور شوید هزینه دیگری برای طراحی جدید متقبل شوید. بعلاوه، یک طراح گرافیک شایسته، طراحیای را تحویل شما خواهد داد که تولیدش هزینه زیادی را منجر نمیشود. شما هرگز دلتان نمیخواهد سهم زیادی از بودجه را برای یک طراحی ضعیف خرج کنید. خوشبختانه، روشهای مدرن زیادی وجود دارد، مثل crowdsourcing که بهواسطه آنها میتوانید طراحیهای حرفهای و جذاب را مشاهده کنید.
نادیده گرفتن طراحی گرافیکی قوی برای سازمان میتواند تأثیر منفی بر مشتریان، فروشندگان و کارمندان داشته باشد. استفاده از یک طراحی مناسب میتواند باعث بهبود تمام جنبههای کسبوکار شما شود. این ۶ دلیل بالا را قبل از دستکم گرفتن جنبه گرافیکی کسبوکار، به خاطر بیاورید