معماری
خانه » مطالب تخصصی » مطالب گرافیک » کاتالوگ و بروشور » تفاوت های کاتالوگ و بروشور

تفاوت های کاتالوگ و بروشور

بسیاری از افراد در استفاده از دو واژه کاتالوگ و بروشور دچار سردرگمی می شوند به این علت که هر دوی این موارد اطلاعات راجع به محصول یا خدمات جدید یک شرکت، هتل، فروشگاه یا… ارائه می دهد. اما تفاوت ظریفی بین این دو واژه وجود دارد که در ادامه قصد داریم به آن بپردازیم.

بروشور
سایت بیزینس دیکشنری در توضیح کلمه بروشور آورده است: ”انتشار یک سند که از یک صفحه تاشو یا چند صفحه به هم متصل که به هم محدود نمیباشند تشکیل شده و عمدتا برای مقاصد تبلیغاتی استفاده می شود.”

به طور کلی بروشور به یک سندی چاپی اطلاق میشود که عکس ها و اطلاعات زیادی در مورد یک محصول، خدمات، مکان و … در آن گنجانده شده باشد. این سند بیشتر به صورت تک ورقی با یک خط تا (۲ لَت) و یا با دو خط تا (۳ لَت) که این امکان را دارد که به راحتی در مکان های مختلف پخش شود به چاپ میرسد. بروشور میتواند تبلیغ یک محصول جدید، فروشگاه، هتل و حتی یک رخداد باشد و می بایست به گونه ای طراحی شود که مخاطبان حداقل یک نگاه به آن بیندازد. به طور معمول یک بروشور حداکثر شامل ۸ صفحه (و یا لَت) می باشد.

کاتالوگ
سایت بیزینس دیکشنری در توضیح عبارت کاتالوگ آورده است: “لیستی از کالا ها یا خدمات در حال فروش با توضیحات و قیمت که به صورت یک سند چاپی و یا یک سند الکترونیکی (کاتالوگ الکترونیکی) در اینترنت و یا بر روی سی دی و یا دی وی دی و … منتشر شود.“

کاتالوگ که در زبان انگلیسی به دو صورت نوشته می شود یک سند یا یک کتابچه میباشد که شامل یک لیست جزء به جزء از نام ها ، کالاها و محصولات شرکت را ارائه می دهد. تنها هدف از کاتالوگ فروش محصولات و  خدمات به مشتریان است به همین دلیل می بایست شامل اطلاعات بسیار ساده ای در مورد محصولاتی خاص باشد و این اطلاعات را در یک یا دو جمله بیان کند، به بیان دیگر کاتالوگ شامل اطلاعاتی است که به مشتری کمک می کند یک کالا را بخرید. این اطلاعات باید به گونه ای باشد که دانش مختصری در مورد یک محصول خاص به نحوی به مشتری ارائه دهد که مشتری بتواند محصول و یا خدمات ارائه شده در کاتالوگ را از محصولات مشابه تشخیص دهید. کاتالوگ ها به طور معمول در بیش از ۸ صفحه آماده می شود و طراحی و رنگ بندی آن باید به شکلی باشد تا مشتری حداقل یک بار راجع به محصول یا محصولات ارائه شده فکر کند.

جمع بندی
با توجه به مطالب بیان شده می توان اینگونه نتیجه گرفت که بروشور ها به عنوان یک ابزار برای مرتبط کردن ارائه دهنده بروشور و خواننده می باشد و می بایست به گونه ای طراحی و ارائه شود که به شکل موثر نظر خوانندگان را به وسیله طرح ها و لغات در زمینه خاص مورد نظر تشکیل دهند اما از کاتالوگ این انتظار وجود دارد که اطلاعات مناسبی را به منظور فروش محصولات و یا خدمات ارائه دهد.

 

سفارش آنلاین طراحی کاتالوگ
طراحی متفاوت کاتالوگ
سفارش آنلاین طراحی کاتالوگ www.fikano.ir
نکاتی در مورد طراحی کاتالوگ
سفارش آنلاین طراحی کاتالوگ www.fikano.ir
نکاتی در مورد طراحی کاتالوگ
سفارش آنلاین طراحی کاتالوگ www.fikano.ir
روش طراحی کاتالوگ
سفارش آنلاین طراحی کاتالوگ www.fikano.ir
ایده هایی زیبا و جذاب برای طراحی کاتالوگ
سفارش آنلاین طراحی کاتالوگ www.fikano.ir
طراحی متفاوت کاتالوگ
سفارش آنلاین طراحی کاتالوگ
طراحی متفاوت کاتالوگ

درباره ی رسول مهدی جبار

ایده پرداز، طراح گرافیک و تصویرگر (مدیر وب سایت فیکانو)

همچنین ببینید

سفارش طراحی منو ، کاتالوگ و طراحی هویت بصری رستوران - وب سایت فیکانو www.fikano.ir

طراحی منو، کاتالوگ و اوراق اداری رستوران و به طور کلی برندینگ رستوران

  طراحی هایی ساده و روان و زیبا با رنگ غالب سیاه و سفید. همچنین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس