معماری

توضیحاتی در مورد طراحی «لوگو»

لوگو نماد گرافیکی یا سمبل طراحی شده برای شناخته شدن شرکت ها، سازمان ها و یا افراد حقیقی در بازارهای هدف و در نظر عموم می باشد.
لوگوها می توانند از نشانه ها و نمادهای گرافیکی تشکیل شده باشند و یا از نام شرکت. حتی لوگوها می توانند تلفیقی از هردوی آنها باشند.
لوگو معرف برند و نام تجاری شرکت ها است. در دنیای کنونی “لوگو” یکی از پراهمیت ترین نکات قابل توجه در برندسازی و گسترش آن به شمار می آید.

 

لوگو مک دونالد

 

ویژگی هاو مهارت های طراح لوگو!

  • در واقع خلق لوگو کار هر طراحی که صرفا به برخی نرم افزارهای طراحی آشنایی دارد، نمی باشد.
  • در طراحی لوگو، مهارت ها و خلاقیت های بسیاری دخالت دارند. به این دلیل عمدتا آن را در زمره طراحی های خاص قرار می دهند.
  • طراح لوگو علاوه بر داشتن مهارت های ویژه در طراحی می بایست نگرشی نو و خلاقانه داشته باشد.
  • طراح لوگو می بایست نکته سنج بوده و از نگاهی منتقدانه برخوردار باشد تا بتواند بهترین لوگو را متناسب با نوع کسب و کار و فعالیت های هر سازمانی طراحی نماید.
  • طراح لوگو می بایست دید آینده نگری داشته و از تغییرات بازار آگاهی داشته باشد چرا که باید لوگویی ماندگار شایسته هر دوره و زمانی خلق کند.

 

lays logo

 

بایدهایی برای طراحی لوگو

  • لوگوی خوب باید ساده باشد. نباید لوگوها را خیلی پیچیده کرد. دلیل خلق لوگو این است که به راحتی و در نخستین نگاه با مخاطب ارتباط برقرار کند و بدون پیچیدگی بیانگر مفهوم اصلی آن باشد.
  • لوگوی خوب باید متفاوت باشد به گونه ای که میان انبوهی از هزاران لوگو کاملا شناخته شده و متمایز جلوه کند.
  • لوگوی خوب باید قابلیت استفاده در گونه های مختلف تبلیغات را داشته باشد. باید همان کارایی، جذابیت و اثربخشی را نه تنها در تبلیغات چاپی بلکه در تبلیغات محیطی، وب سایت، مجله، روزنامه، ست اداری، ویدئو و دیگر شیوه های تبلیغاتی داشته باشد.
  • لوگوی خوب باید درخور نوع کسب و کار و هدفی که از آن انتظار می رود، باشد. باید از لحاظ دیداری دلنشین به نظر آمده و راحت با مخاطب ارتباط برقرار کند.
  • لوگوی خوب باید بازار هدف خود را در نظر داشته باشد و طیف مخاطبین خود را کاملا بشناسد. لوگوی خوب نباید مخاطبین را در شناخت برند مربوطه سردرگم کند.
  • لوگوی خوب باید رابطی میان شرکت و مخاطبین آن باشد و بتواند دید و سلیقه مخاطب خود را به شیوه ای منحصر به فرد با زبان گرافیک در آن لحاظ کرده باشد.
  • لوگوی خوب باید در ذهن بماند به نحوی که حتی با یکبار دیدن، بتوان در دفعات بعدی آن را شناخت و معرف آن به افراد دیگر بود.
  • لوگوی خوب باید در هر زمان و دوره ای خوب به نظر آید. لوگوی خوب نشان برندی است که هدف اصلی آن ماندگاری است پس نباید نیازی به تغییر آن در دوره های مختلف زمانی احساس شود.

 

لوگو فورد برانکو

 

و همچنین…

  • لوگوی خوب می تواند بر ارزش های اجتماعی تاکید کند.
  • لوگوی شایسته می تواند میراثی ارزشمند برای نسل های آینده شما باشد.
  • یک لوگوی متفاوت، شیوه نوینی را در خدمات رسانی به مخاطبین خود ارائه می کند.
  • لوگوی خوب می تواند دنیایی از مفاهیم فعالیت ها را ساده و زیبا بیان کند.
  • لوگوی خوب می تواند خاص، متناسب با فرهنگ کشور و منطقه شما باشد.
  • لوگویی قدرتمند می تواند از ابتدا پیش زمینه گسترش کاری شما را برای آینده فراهم آورد.
  • لوگوی خوب، شما را در بهترین جایگاه رقابتی در بازارهای داخلی و عرصه های بین المللی قرار می دهد.
  • داشتن لوگوی حرفه ای، یک اصل برای شروع فعالیت تمام اصناف و مشاغل و برای اعتماد سازی در تمام مخاطبین آنهاست.

آیا شما هم به فکر بازسازی و به روز کردن لوگوی قدیمی خود افتاده اید؟
تغییرات کوچک، یک دنیا تفاوت بوجود می آورند!

 

طراحی گرافیک و چاپ فیکانو
www.fikano.ir

درباره ی رسول مهدی جبار

ایده پرداز، طراح گرافیک و تصویرگر (مدیر وب سایت فیکانو)

همچنین ببینید

طراحی آرم حرفه ای در وب سایت فیکانو - اصفهان و تمام ایران

طراحی لوگو معاصر، نگاه ظریف و رویکرد ساده – قسمت اول

قسمت اول نگاه دقیق به لوگو و لوگو تایپ و کنکاش در مفهوم، کارایی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس