معماری
خانه » مقالات » مباحث عمومی گرافیک » لوگو و لوگوتایپ » تعریف هویت سازمانی برای یک شرکت بزرگ

تعریف هویت سازمانی برای یک شرکت بزرگ

چالشی که برای هویت بخشی شرکت بزرگی به نام “Kollektivtransportproduksjon ” با ۴۰۰۰ پرسنل و شرکت های تابعه در حوزه خود که بسیاری از این شرکت ها در شهرستان ها قرار دارند و پرسنلی که دیده نمی شوند و بصورت تقریبا کمرنگ و نامرئی در حال فعالیت هستند. در این میان اولین حرکت برای هویت بخشی، کوتاه کردن نام شرکت می باشد. با کوتاه کردن این نام به حروف اختصاری”KTP” بسیار گویا تر و به یاد ماندنی تر خواهد شد. این اختصار در عنوان و کوتاه کردن نام، نیازهای جدیدی را می طلبد و آن معرفی شرکت با نام جدید بصورت یک موسسه متمرکز و متحد و قدرتمند می باشد. برندی که برای این شرکت در نظر گرفته شد تحت عنوان “Sporveien” نام دارد.

اولین ماموریت برای هویت بخشی به این نام، طراحی لوگو و لوگوتایپی می باشد که داری وزن، تعادل و انسجام بصری و تعامل با کارکرد و نوع استفاده آن برای این شرکت می باشد. در مرحله بعد تعریف رنگ برای لوگو که خود بیانگر رنگ سازمانی این سیتم میباشد قرار دارد، رنگی که در ابعاد مختل ارائه با کارکرد های مختلف گویا و چند کاربردی باشد.

فرم فلش مانند لوگو در قسمت رو به عقب به گذشته سازمان تاکید دارد و فرم روبه جلو آینده متعالی و رو به رشد سازمان را بیان می کند.

این نشان پس از طراحی و ارائه، فعالیت و گسترش بصری خود را در شهرها و مناطق حوزه فعالیت شرکت بصورت جذاب و و گیرائی شروع می کند و ادامه می دهد.

sdh54 (1)sdh54 (2)sdh54 (14) sdh54 (13) sdh54 (12) sdh54 (11) sdh54 (10) sdh54 (9) sdh54 (8) sdh54 (7) sdh54 (6) sdh54 (5) sdh54 (4) sdh54 (3)

 

منبع : https://www.behance.net/

 

 

درباره ی رسول مهدی جبار

ایده پرداز، طراح گرافیک و تصویرگر (مدیر وب سایت فیکانو)

همچنین ببینید

صفحه آرایی کتاب به روش تصویر سازی

ایده ای بسیار خلاقانه و حرفه ای برای صفحه آرایی کتاب با تکنیک تصویرسازی. کتاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس